Balti-túra: Riga 1. rész
2019. szeptember 17. írta: Isti.S

Bevezető :)

Régi nagy vágyunk volt elutazni a Balti-államokba, ami szerencsére májusban meg is valósult. 2019. május 4-től 13-ig elutaztunk Rigába, onnan Tallinnba, majd Vilniusba.
Indulás előtt hónapokkal már elkezdtem testben és lélekben készülni, különböző hazai és külföldi kritikák olvasásával, képek nézegetésével. Az első mondat ami mindig eszembe jutott: nem tudom mire számítsak. Így inkább nem is számítottam semmire, nem várok el semmit, ha a város meg fog szeretni, akkor úgysem fogok semmi rosszat gondolni.

Rigáról egy kis wikipédia, tömören: Lettország fővárosa, melyet kettészel a Daugava nevű folyó. Lakossága kb. 700.000 fő, területe körül-belül másfél Debrecennyi. Lakossága főkét lett, de nagy számban élnek az országban orosz nemzetiségűek is.

Látkép a városról és a Daugava partjáról

Lettországba május 4-én kora reggel érkeztünk, repülővel, Prágából.
Szállás: apartmanház
Időtartam: 2019. 05. 04 - 05. 07.

A csomag felvétele után a reptérről a helyi tömegközlekedéssel közvetlenül érkeztünk a belvárosba, ami kifejezetten jó pont. Budapesthez hasonlóan ott is van a helyi 100E és 200E is. A repteret elhagyva azonnal elkapott minket az északi hangulat - és ezt nem a hideg szél miatt írtuk - rengeteg kis, faházzal teli utcákat kereszteztünk a külvárosi részen. Ahogy haladtunk egyre beljebb, tudtuk, ez a város más lesz, mint amit eddig láttunk: akármerre néztünk, a legtöbb utca, sugárutak és a közterek többsége fákkal volt beültetve és amíg az egyik oldalon egy történelmi városkép fogad, másikon pedig modern irodaházak, valamint az Országos Könyvtár épülete:

A folyópart és a könyvtár épülete

Érkezésünkkor a fák sokasága és a faházak mellett megragadta a figyelmünket, hogy minden épületre, oszlopra és buszokra ki van függesztve a lett zászló. Kis utánakérdezés után megtudtuk, hogy május 4. nemzeti ünnep az országban, Lettország 1990-ben ezen a napon lett újra független állam a Szovjetuniótól. Ennek okán számtalan ünnepség és rendezvény volt tartva a belvárosban, és már csak azért is örültünk ennek, mert jobban meg tudtuk ismerni a helyieket.

Mint egy jó szappanoperában, a bevezető itt most véget ér, de ígérjük, a következő posztban már bemegyünk a belvárosba, a központi piacra és vonatozni fogunk egyet a tengerpartra.

Addig néhány fotómorzsa:

Mezaparks

Városháza

Belváros

U.I.: A blogban felhasznált képek saját fotók.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.