Balti-túra: irány Tallinn!
2019. szeptember 23. írta: Isti.S

Épphogy rendszereztük a Lettországban megszerzett élményeket, gyorsan el is kellett rakni egy kis fiókba, mert szálltunk is tovább felvértezve északra, Észtországba. Mehettünk volna vonattal is, mert a Riga-Tallinn távolság pusztán 230 km, de a vonatút 7 órába telt volna. Repülővel meg csak 40 perc, ha nem adjuk hozzá a reptéri ellenőrzést és egyéb dolgokat.

Ezzel a “pici” Bombardier-rel szeltük a felhőket. Igaz, csak remélni lehet, mert végigaludtuk az egész utat.

Amint landoltunk - csakúgy, mint néhány nappal ezelőtt - jött a megvilágosulás, hogy ez megint más lesz, mint az eddigiek. Gyorsan ejtsük is meg a kötelező wikipédia rovatot, mert rengeteg a mesélni való:

Tallinn lakossága, körül-belül 430.000 fő, történelmi városrésze 1997-től az UNESCO Világörökségi Listáján szerepel. Lakossága 55%-a észt nemzetiségű, ezenkívül nagy számban vannak jelen orosz, fehérorosz és ukrán nemzetiségűek.

Szóval Észtország és Tallinn is ahhoz képest kicsi. Már a reptéren szembesültünk ezzel a ténnyel, mert nem volt külön terminál az érkezők részére, a leszállók rögtön a beszállókapukhoz érkeztek, egy ügyes csúszószereléssel suttyomban fel is lehetett volna szállni egy másik gépre. (Nem akartuk kipróbálni, kérünk, te se :) )

Szinte a városban található a reptér

A bőröndök felvétele után elindultunk nyakunkba venni a várost, egészen a buszpályaudvarig, hogy lerakhassuk őket, amíg el nem tudjuk foglalni a szállást.

Rögtön a kijártnál fel lehetett szállni a 4-es villamosra (csak 4 vonal van a városban), és egy egyszerű vonaljeggyel beljebb is tudtunk menni, de alig pár megálló után már el is szálltunk a buszpályaudvaron ( észtül: bussijaam). Eddig szerelem első látásra.

Épphogy beértünk a váróba, és csak 1-2 mp-ig álltunk meg, megkeresni hol a csomagmegőrző, egy kedves kis néni oda is jött hozzánk veregetve a vállunkat, mutatva a pénztár irányába és mondja: cassa, cassa!

No de végre, be is tudunk menni a belvárosba. Előre egyenesen, egyelőre google nyújtotta jobbkeze nélkül, majd ha esetleg eltévedünk, akkor.
Az első benyomásunk a város képéről az volt, hogy a város rendkívül fejlett, rendezett, új és régi épületekkel egyaránt.

A felhőkarcolók és magas épületek megbújta mögött rejtőzik egy dombra épült történelmi központ a maga szűk, macskaköves utcáival, középkori-reneszánsz stílusú, skandináv jegyekkel rendelkező házacskák.

Végezetül, pici galéria házakról, utcákról:

És ezeken kívül sok van még a tarsolyban... :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.