Tallinntól kaptuk
2019. szeptember 26. írta: Isti.S

Az egész Balti-túránk alatt, a költségek és a repülőjegyek úgy határozták meg az időnket, hogy csak 2 éjszakát tudtunk eltölteni Tallinnban, a 3. nap délutánján már repülnünk is kellett tovább Vilniusba.  A nagyon rövid idő ellenére rengeteg élménnyel gazdagodtunk.

Nemcsak a város szépsége, fejlettsége keltett bennünk pozitív benyomást, hanem az emberek kedvessége. Az itt lakók többsége jól tud angolul, szinte mindenhol beszélik az angolt. Az idősebb generáció inkább még az oroszt beszéli második nyelvként, de ha kommunikációs akadály merül fel, akkor is nagyon segítőkészek az idősebb korosztály képviselői is.

Előző írásaink Tallinnról itt és itt találhatóak meg.
Facebookon pedig itt tudsz minket követni! :)

Gyors információk:

Szállásunk: apartmanház, 2 éjszaka került 26 090 forintba
Utazás: Rigából érkeztünk, sajnos Budapest - Tallinn közvetlen járat még nem került megnyitásra.
             Praktikus a Budapest - Riga, majd Riga - Tallinn kapcsolatot választani, azonban ez kicsit költséges, így    ajánlott vonattal, busszal elutazni Bécsbe, onnan indul közvetlen járat Tallinnba.
             Megfontolandó WizzAir-rel elutazni Kijevbe, és onnan szintén Wizz-zel továbbrepülni Tallinnba.

Árak: Mindenképp érdemes a nyugati, dél-nyugati országok áraival ( pl.: Olaszország) kalkulálni.
Tömegközlekedés: Kiváló, szintén kártyás rendszer működik, egy 3 napos jegy 8 euróba került.

Mit érdemes enni, mit érdemes kóstolni: erről is írtunk röviden. Kifejezetten örültünk, hogy Lettországhoz hasonlóan itt is kaphatóak voltak a nagyon finom túrórudik.

A helyi, legismertebb és legnépszerűbb rövid italuk neve: Vana Tallinn. Rum alapú likőr, melyet 1960-ban kezdtek el gyártani.
Magával az itallal egy ajándékboltban találkoztunk. Az ajándéktárgyak közötti nézelődés közepette odajött hozzánk az eladó srác, megkérdezte, milyen nyelvet beszélünk, mert 1-2 szót ért belőle, de biztos hogy nem azt jelenti, amire ő gondol.

© vanatallinn.eu

Közöltük vele, hogy Magyarországról jöttünk, nagyon élvezzük az ittlétet és az észt nyelv is nagyon tetszik. Jó érzés volt látni, ahogy felcsillan a szeme és hosszas lingvisztikai elemzésbe kezdett. Elmondta, értette, hogy beszéltünk valami olyanról, amiben benne van a "tere" szó. Ami alapvetően az észt nyelvben üdvözlést, köszöntést jelent. De ha már ott voltunk, akkor megkérdezi, hallottunk- e erről az italról. Levesz egy jókora bontatlan üveget a polcról, hogy akkor kóstoljuk meg. De van ebből több ízben is, krémlikőr változata is, meg ízesített krémlikőr változata is, meg is kóstoltatta velünk az összeset.

A kedélyes beszélgetés és a gyors iszogatás után még jártunk egyet a belvárosban - mert nem tudtunk betelni vele -  aztán a Kadriorg park felé vettük az irányt.

A Kadriorg kastély a 17. században épült, I. Péter orosz cár kezdeményezésére,  a hozzá tartozó, több, mint 70 hektárnyi park pedig folyamatosan került kialakításra, egészen a 20. századig. A parkban található a köztársasági elnöki rezidencia, az Észt Művészeti Múzeum (KUMU), a Kadriorg Művészeti Múzeum és a Mikkeli Múzeum.

Útban a park felé muszáj volt megállnunk ezen eszközök miatt:

Ember és robot mily békében meg tud élni egymás mellett...

A kastélyba sajnos zárás miatt már nem tudtunk bemenni, de a hozzá tartozó park és japánkert nagyon szép, rendezett, mindenképp megér egy nagy sétát és futást.

Ezután már kezdett sötétedni, ezért visszasétáltunk még a belvárosba, megvárni, hogy besötétedjen - pontosabban, hogy ne sötétedjen be - ugyanis 23.00-kor még ilyen világos volt:

Egy rövid fotógaléria az esti Tallinnról:

Az utolsó pár eltöltött órában még meglátogattuk a Szent-Olaf templomot és felmásztunk a legtetejére.

71334580_373852800188479_2277401924758142976_n.jpgAz esti Városháza Tér

Személyes meglátásom az, hogy életem egyik legjobb élménye volt meglátogatni Tallinnt, és rengetegszer fogok, fogunk elmenni a városba, valamint Észtországba egyaránt, olyan mértékű hatással volt rám az ország és a kapott látnivalók, hogy most észt nyelvtanfolyamra járok.

(Az oldalon található fotók saját tulajdonúak, további felhasználásuk engedélyköteles!)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.