Hol nyaraljunk örökre: Amalfi-part
2019. november 05. írta: Isti.S

Ha nyár, akkor szabadság és vakáció, ha nyári szabadság, akkor pedig többnyire tengerpart. Embere válogatja, ez tény, de néha pont arra van igény, hogy kifeküdjünk egy tengerpartra, ahol csendben és békében iszogathatjuk koktélunkat és egész nap ne csináljunk semmit. Idilli, pláne, ha egy tényleg tökéletes helyen tölthetjük el ezt az időt.

Korábban írtuk már, hogy szeretjük Olaszországot, az olasz embereket, az olasz életérzést. Nem volt kérdés, hogy a nyáron hol töltsünk hosszabb szabadságot. Így esett a választásunk az Amalfi-partra.
A választást pedig megkönnyítette, hogy egyikőnk olasz családi barátja Salerno-ban él. Az utazás tervezésekor felvettük vele a kapcsolatot, amennyiben ideje engedi, lásson el minket egy-egy tanáccsal, hol érdemes szállást keresni, milyen éttermet ajánl, milyen látványosságot érdemes megnézni. A válasz pedig az lett, hogy felkeresett egy ismerőst, akinek az ismerőse kiad egy apartmanlakást Salerno mellett, egy Vietri sul Mare nevű községben. Tehát az ismerősünk ismerősének az ismerősétől ajánlatot kaptunk, amit gondolkodás nélkül el is fogadtunk.

Tűkön ülve vártuk, hogy egy szombat reggel felszálljunk a Budapest - Nápoly járatra és Nápolyban pedig a Nápoly - Salerno vonatra, és leszálltunk Vietri sul Mare-ban.

Vietri sul Mare

Salerno tőszomszédságában helyezkedő község. A 15. században már híres volt az itt készített, gyártott kerámiatárgyakról. Ez a hagyomány megmaradt napjainkra, az egész környéket beborítják a díszes, kézzel festett kerámiaboltok, tárgyak. A község egy hegyoldalból, szűk utcák segítségével ereszkedik le a partra. Szinte minden ház és bolt kerámiával van díszítve, nagyon színes, hangulatos és már csak azért is. mert itt tényleg mindenki ismer mindenkit, reggeltől hajnalig mindenki társalog mindenkivel.

Ha csak itt töltenénk el ezt az egy hetet, ahol nem csinálunk semmit, hanem csak pihenünk és feltöltődünk, már megéri és akár elegendő is, de látnivalókban és élményekben olyan gazdag az egész környék, hogy muszáj körbejárni.

Amalfi

Az öbölnek és az egész vidék nevét adó település az egyik legnépszerűbb üdülőváros az országban, az UNESCO Világörökségi Listáján is szerepel. A város a Monte Cerreto oldalába kapaszkodik, így városon belül is nagy emelkedők vannak egy-egy részek között.

Legegyszerűbben - és legdrágábban - eljutni a városba hajóval érdemes.Egy egyirányú hajóút Salernoból Amalfiba 8 euróba kerül.  Vannak menetrend szerinti autóbuszok, amelyek kifejezetten olcsók ( egy vonaljegy 1 euró 40 centbe kerül ), de nagyon éles szerpentineken halad a busz sok ideig. Még a helyiek sem ajánlják, sőt. Amikor a szállásunkat vettük át, kérdeztük a házinénit, hogyan érdemes közlekedni, megígértette velünk, hogy nem buszozunk. Így adtunk az életérzésnek, Vietrihez a legközelebbi kikötő Salernoban van, onnan pedig 30 perc múlva ki is kötöttünk Amalfiban. Zárójelben: a buszt is kipróbáltuk, nem volt annyira rossz, de ne közvetlen utazás előtt együnk, viszont hajózni legalább egyszer mindenképp ajánlott, ha a környéken járunk.

Amalfi egyik leghíresebb látnivalója a Szent András Katedrális, közismertebb nevén Amalfi Dóm (Duomo di Amalfi). A 11. században épült, a dómon belül pedig a késői barokk stílusjegyek fedezhetőek fel.

Legjobban itt szerettünk strandolni, a széles partszakaszról hozzávetőleg 200 métert is úszkálhatunk a bójákig.

(c) citywallpaperhd.com

A fentebb említett Vietri a kerámiájáról híres, Amalfi, és a környezete pedig a citromról, a citromtermesztésről, de ezen belül is: a limoncello-ról. Amerre csak néztünk citromfákat láttunk, tele érett, ököl- néhol annál is nagyobb méretű citrommal. A helyiek pedig igyekeznek mindent a helyi kuriózumnak alávetni, rengeteg helyi vállalkozás gyárt mindenféle limoncello-t, tejszínestől a csokisig, a boltokban pedig citromos tésztát, limoncello-s cukorkát, illatgyertyát, citromsárga színű ruhákat, stb., lehet venni. Tehát tényleg minden, ami citrom.

Megesik, hogy egy idő után már nincs kedvünk folyton strandolni (mert leégtünk, kiszívott a sós víz...), a városnézésen túl Amalfiból még el lehet menni egy-egy rövid, félnapos túrára.

Pontone és Valle delle Ferriere

Rögvest Amalfi felett fekszik egy nagyon kis ékkő, egy Pontone nevű település. Innen Amalfiból lehet busszal érkezni, vagy gyalog, egy, pontosan 750 lépést igénylő emelkedőn. Nagyon kevesen járnak erre, csak a helyi lakosság, de nagyon szép, nemcsak a sok-sok pici tér, hanem a kilátás Amalfira és a tengerre, valamint a városok feletti hegységre. Pontone-ból pedig indul egy közepesen rövid túraútvonal, egy természeti rezervátumba, amit Valle delle Ferriere-nek hívnak. Egy különleges, sajátos mikroklímájú környezet ez, benne számos nagy és kisebb vízeséssel. A bátrabbak akár meg is mártózhatnak némelyikben. Az egész túra hozzávetőleg 6 km hosszú, kb 4-5 órát vesz igénybe, lélegzetelállító útvonalon: Amalfiból egy pici hegyi faluba, citromültetvényeken, vízeséseken át vissza Amalfi belvárosába.

Grotta dello Smeraldo

Amalfi kikötőjéből szinte óránként indul 1 hajó, ami a Grotta dello Smeraldo-hoz megy. Egy festői cseppkőbarlang, melyben a tengervíz smaragdzölddé válik. A barlang vezetett túra keretében csónakkal bejárható. Ha mákunk van, a túravezetőnk egy gyors haknit letud a csónakázás közben, a koncert végén pedig illik borravalót adni.

Salerno

Salerno megyeközpont, és az Amalfi-öböl legnagyobb városa. Fontos kikötő- és egyetemváros, közel 134 ezren lakják. Legfontosabb látnivalói közé tartozik a Lungomare Trieste nevű, 8 km hosszú tengerparti sétány, a történelmi belváros, a Via Botteghelle.

Jó-jó, csomó mindent megnéztünk, de hol együnk és mit? Kifejezetten jó kérdés. Pizzát és tésztát, minden mennyiségben. Lejjebb pedig egy rövid galéria étel- és italfogyasztásainkról. :)

Köszönjük, hogy elolvastad az írásunkat! Ha az olasz tengerpart helyett máshova mennél nyaralni, akkor ajánljuk  a Balti-tengert
Ide kattintva pedig facebookon is tudsz minket követni!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabroca 2019.11.06. 17:08:38

Elég szegényesek azok a pizzák és tészták..

Brix 2019.11.06. 18:05:05

Olaszország nem olcsó turisztikai cèlpont, azon belül az Amalfi- part az egyik legdrágább , ennyi csak a problèma...Persze, elő-, utószezonban biztos ki lehet fogni kedvező szálláslehetősègeket...

Chilly 2019.11.07. 06:25:12

@Brix: Pár éve mi Sorrentoban foglaltunk szállást és busszal mentünk át Amalfiba. Közel sem annyira rossz a közlekedés, a szerpentinek és a partszakasz látványa kárpótolt minket a buszozás kényelmetlenségeivel szemben. Egyszer még kutyával is voltunk Amalfiban, na az peches túra volt, mert sajnos akkortájt Olaszországban gyakorlatilag sehol nem lehetett kutyával a tengerben fürödni. Meg is fenyegettek minket, mert én szó nélkül levittem a partra és bementem a vízbe...

gyongyi70 2019.11.07. 08:11:30

@Brix: Ezt cáfolnám. Évek óta Olaszországban nyaralunk, pont a kiváló ár/érték arány miatt. Nagyon jó apartmanokat lehet bérelni olcsóbban, mint Maon, ha pedig nem akarsz minden nap étteremben enni, hanem vásárolsz, főzöl ezt-azt, az étkezés sem drágább, mint otthon. Jártunk már így Kétszer Toscanában, a Cinque Terren, Rómában, és épp az Amalfi környéket nézegettem következőre.... Ha nem pont Amalfiban vagy Positanoban akarsz megszállni, ami nagyon felkapott és ezért drága, hanem valamelyik környékbeli településen, akkor igen baráti áron tudsz szállást bérelni.

_B_ 2019.11.07. 09:15:16

Mi pont most voltunk, sajnos túl rövid időre, ide még muszáj lesz visszamennünk.
Gyönyörű az egész part, a kis hegyi városokkal, szerpentinekkel. Utószezonban nem is túl zsúfolt.
A buszozást mondjuk én kifejezetten élveztem, az nagy élmény. Vezetés közben nem tudsz nézelődni, mert a parti és a hegyi úton is bármikor bármi megtörténhet, és meg is történik, 100% koncentráció kell :D
Két fal között 4-5 m, és oda van összeeresztve a gyalogos a busz, az autók és robogósok) ahol egy picivel szélesebb, ott már parkolnak is az út szélén.
Egyébként ha csak az Amalfi partra megy az ember, kocsit nem nagyon érdemes használni, a buszközlekedés nagyon jó, és olcsó, nagyobb távra tényleg érdemes a hajót választani, meg a látvány onnan sem semmi.
A parkolás aranyárban van, 5-6 EUR / óra. Már ha van hely. Vagy lerakod valahol az út szélén a kocsit,. és leinted a következő buszt a városba :) De egyszerűbb ha rögtön busszal mész, google maps integráció is megvan. A korlátlan napijegy 10 EUR.
Szállás szempontjából érdemes figyelembe venni, hogy Amalfi a központ, minden közlekedési eszköz onnan indul és oda érkezik. Szóval lehet hogy drágább a szállás, mint egy távolabbi faluban, de időben mindenképp megéri, pénzben sem biztos hogy összességében drágább lesz a nyaralás. mint kieső városkában.

Az étterem elég drága, 2 főre 35-40 EUR alatt nem nagyon lehet kihozni (főétel + 1 sör). De ezek egyszerűen nyugat-EU árak, nincs benne semmi kiemelkedően drága. Apartmant kell bérelni, úgyis az a legolcsóbb (a szállás olcsóbb, mint a Balatonnál), és ott lehet főzni.
A szállodákat messziről kerüljétek.

gabroca 2019.11.07. 18:20:50

Aki nem talál este már megfizethető szállást Amalfiban (140 euro alatt nem is fog valószínű) az nyugodtan aludjon a nagy parkolóban a kocsiban reggel 8ig, reggel aztán meg tud fürödni a tengerben onnan 50 méterre, még zuhanyzó is van.