Balti-túra: Riga vége :)
2019. szeptember 20. írta: Isti.S

Levonva minden konklúziót

Intenzív és tartalmas négy nap volt ez, rengeteg lesétált kilométerrel és maradandó élményekkel.

Eddigi beszámolóinkat Rigáról itt, itt, és itt; Jürmaláról pedig itt találod

A műfaj kedvelőinek pedig jöjjenek az adatok, valamint rengeteg terméknevet le kell írnunk, mert megérdemlik:

Prágából érkeztünk Ryanairrel, "helyjeggyel" kb. 21.500 forintba került.
Budapestről is van közvetlen, AirBaltic járat, azonban az árak egy személyre egy oda-vissza út 35 - 60.000 Ft. között mozognak.
Szállásköltség: 4 éjszaka egy személyre egy kétszemélyes szobában, apartmanban: 22.000 Ft.

Ebédelni - vacsorázni legtöbbször a Lido nevű helyet választottuk. (1987-ben alapított lett franchise-étterem)
A konyha inkább oroszos, rengeteg halétellel, de nagyon ajánljuk a kapros-tejszínes céklalevest.
Azt is ajánljuk, hogy menj el boltba, vegyél Murrr, Pasaka nevű túródesszertet. Nagyon finomak és alig kerülnek 20-30 centekbe. Itt most tartunk egy 1 perces néma csöndet, hogy megemlékezzünk azokról a túródesszertekről, na jó, leírjuk: túrórudikról,kifejezetten hiányoznak.

Legfőbb rövidital neve a Latvijas Balzams
Legnépszerűbb sörök a Tērvete, Cēsu Alus és az Aldaris
Bort nem ittunk - vagy csak én nem emlékszem :) - sajnos

Városi tömegközlekedésben nem volt kivetnivaló, a helyi lakosok kedvesek, a frekventáltabb és a turisztikailag fontos helyeken tudnak angolul, bár ahogy korábban említettük, inkább az orosz a második nyelv.

A tömény tények közlése után, zárásként még ajánlott mindenképp megnézni egy gyönyörű parkot, Rigában: az előző bejegyzésekben csak egy kép erejéig esett szó a Mezaparks nevű ligetről. A központtól és a belvárostól távol esik, de villamossal közvetlenül elérhető hatalmas fenyvesekkel gazdagított városliget, hatalmas sétákat, lehetőséget szabadidősportra, de leginkább kellemes, pihentető kikapcsolódást kínál. A liget körülölel egy nagyobb tavat is, azonban fürdőzni tilos benne. A liget elején meg fel is fedeztük a városi állatkertet, ad-hoc jelleggel be is mentünk. Amilyen kicsi (hozzávetőleg a budapesti állatkert 40-45%a), olyannyira aranyos, főleg, hogy itt találkoztunk a világ legjobb-fej fókáival.

Az állatkert és a park után még sétáltunk egyet a folyópart mindkét oldalán a naplementében:

A "búcsúséta" után korán kellett lefeküdni, napkeltére már a repülőgépen kellett ülnünk Észtország felé.

Egyöntetű véleményünk volt, hogy mindenképp hagyott bennünk nyomot a város, és Riga határozottan megérdemel egy hosszú hétvégi, de legalább egy három napos ottlétet. Meg amúgy is maradt küldetésünk, le kell még mérnünk, hogy a Duna vagy a Daugava folyó szélesebb, ennünk kell a fagyiszalámiból  és a túrórudikból.

Jó volt, megérte.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.