Utolsó kommentek:

Puller István 2023.03.13. 07:48:29

Sárbogárdi Jolán szárazon és vízen - fantasztikus!

Bejegyzés: Bosznia-Hercegovina felfedezése

sóhegy049 2022.04.22. 12:49:23

Kedvenc országom! :-)
Lányom ott él, idén én nem megyek, Szingapúrból már nagyon messze van!
Aki teheti egyszer nézze meg és utána vissza fog menni! ;-)

Bejegyzés: Ízelítő Máltából

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2021.11.27. 15:18:01

De Korzika mindnél szebb. Ha ott voltál, már nem is vágysz ilyen helyekre, ugyanis nagyon hasonlóak. Se Horvátokhoz, se Pugliába. Csak oda, újra és újra. Én végigjártam 20 év alatt az egész olasz-francia, észak- spanyol partot, és megállapítottam, hogy mind ugyanolyan. A legszebb mind közül Korzika, Toscana, Calabria. De ezeken a helyeken se mindegy helyileg hova mész. Például Toscanaban Punta ala környékén és Campaniában Palinuronál vannak olyan eldugott öblök, amerre a kutya se jár, max 20-an fürdenek. Korzikán ez nem jellemző, mert csak eldugott öblök vannak és mindenhol sokan vannak. Puglia és Campania is nagyon szép, rengeteg a fürdőhely. De igazán jó, világos homok Calabriában és Korzikán van. Ezért a kedvenceim, tetszési sorrendben: Korzika, Calabria, Toscana, Campania, Sardinia és csak utolsó helyen Puglia,Marche, Liguria meg Veneto.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2021.11.27. 15:17:56

Én Viestében, Manfredoniában voltam. Az is bőven elég volt, nem kellett nagyon délre menni, és ugyanaz tulajdonképpen. Nagyon szép hely, de már látszik a szegénység. Ha bemegy az ember a sűrűjébe, egyre délebbre láthatja, hogy milyen csóró ott mindenki. Ezért nem is vágytam Manfredoniától délebbre, mert egyre nagyobb a szegénység. Nem a csilli-vili hoteleket néztem, hanem hogy hogyan élnek ott az emberek a legcsóringerebb falukban. Toscana, Punta ala ilyen szempontból sokkal jobb. Ott nincs szegénység, viszont ugyanazt a mediterrán tájat kapod. Meg közelebb is van. Én már nem vágyom Pugliába. Viszont a csizma orra(Calabria) még szebb, ha már 2000 kilométert utazok, akkor inkább oda megyek.

Kávéház Magazin · https://kavehazmagazin.hu 2021.11.27. 15:17:39

Puglia remek hely kiváló gasztronómiával. Egy budaörsi csapat Pugliára specializátan hoz be élelmiszer termékeket. (terradelsud.hu/)
Időnként el lehet menni velük gasztro körútra is ide. Nekem tervben van. :)

Yamaha FJR1300 2021.11.26. 12:24:01

Hàà mingyàrt sírok.......

Goldan 2021.11.26. 12:23:57

Voltunk, nagyon szép és jó
De polignano a mare öble nagyon turista gyár. Nem félsz el és olyan köveken fekszenek hogy nen hiszed el :)
Angolul senki nem beszél. De szó szerint senki. És semennyire. 0 angol szó. Max a számokat fizetésnél, de inkább azt se.
Barinál fürdeni nem sok helyen lehet és olyan fazonok vannak hogy itthon biztos nem teszed le a táskát mellé amíg fürdesz. És ott rengetegen vannak. Összeérnek. Turista 70%,ban olasz nem külföldi.
De összességébe nagyon szép, hangulatos és nagyon jól éreztük magunkat. Óvárosban szálltunk meg...

gabroca 2020.07.29. 16:10:47

@Kivlov: az van elég a Dunában is most

Bejegyzés: Mesés tengerpartok Szardíniában

kéki béla 2020.05.23. 10:28:55

Túl sok a (felesleges) kép.

Bejegyzés: Kéktúra Dobogókőtől Visegrádig

Thomas P. Johnson 2020.02.21. 14:18:33

Sky Gardenbe érdemes még benézni. Előzetes regisztrációval ingyenes, és fasza a kilátás.

Bejegyzés: It's London, Baby!

Larry Silverstein 2019.11.15. 07:28:14

Karlovy Varyban a lakok fele ruszki. Ruszki feliratok vannak mindenfele.

Bejegyzés: Egy nap Karlovy Vary

bontottcsirke 2019.11.14. 08:56:03

jó ez csak már 15 éve menni nem lehetett a kínaiaktól, gondolom azóta még rosszabb a helyzet. Viszont sikerült jól berúgni.

Bejegyzés: Tavasztól télig: Prága

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2019.11.10. 09:04:04

Én maradok Toscanában meg Calabriában, nekem azok jobban tetszettek. Itt még egy jóízűt fürödni sem tudok a tengerben, mindenhol szikla, meg megkövült láva, méterenként 20 méteres szintkülönbséggel a tengerben. Inkább a fehér homokot szeretem kis csendes öblökkel, kisebb sziklákkal. Ez az Amalfi már a másik véglet, szikla szikla hátán. Az első véglet meg Velence környéke a többszázkilométeres síkságával.

Bejegyzés: Ravello és Positano: mint a mesében

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2019.11.10. 08:56:32

Szép hely, voltam ott. Ami tetszett még, az a sziklákról a múltban lefolyt vulkáni láva megkövült maradványa. Pompei lakossága tudna még mesélni róla ha még élne. Érdekes, hogy hogy tudnak ott emberek élni. Leejtenek valamit és a tengerből kell búvárokkal összeszedni.

gabroca 2019.11.07. 18:20:50

Aki nem talál este már megfizethető szállást Amalfiban (140 euro alatt nem is fog valószínű) az nyugodtan aludjon a nagy parkolóban a kocsiban reggel 8ig, reggel aztán meg tud fürödni a tengerben onnan 50 méterre, még zuhanyzó is van.

_B_ 2019.11.07. 09:15:16

Mi pont most voltunk, sajnos túl rövid időre, ide még muszáj lesz visszamennünk.
Gyönyörű az egész part, a kis hegyi városokkal, szerpentinekkel. Utószezonban nem is túl zsúfolt.
A buszozást mondjuk én kifejezetten élveztem, az nagy élmény. Vezetés közben nem tudsz nézelődni, mert a parti és a hegyi úton is bármikor bármi megtörténhet, és meg is történik, 100% koncentráció kell :D
Két fal között 4-5 m, és oda van összeeresztve a gyalogos a busz, az autók és robogósok) ahol egy picivel szélesebb, ott már parkolnak is az út szélén.
Egyébként ha csak az Amalfi partra megy az ember, kocsit nem nagyon érdemes használni, a buszközlekedés nagyon jó, és olcsó, nagyobb távra tényleg érdemes a hajót választani, meg a látvány onnan sem semmi.
A parkolás aranyárban van, 5-6 EUR / óra. Már ha van hely. Vagy lerakod valahol az út szélén a kocsit,. és leinted a következő buszt a városba :) De egyszerűbb ha rögtön busszal mész, google maps integráció is megvan. A korlátlan napijegy 10 EUR.
Szállás szempontjából érdemes figyelembe venni, hogy Amalfi a központ, minden közlekedési eszköz onnan indul és oda érkezik. Szóval lehet hogy drágább a szállás, mint egy távolabbi faluban, de időben mindenképp megéri, pénzben sem biztos hogy összességében drágább lesz a nyaralás. mint kieső városkában.

Az étterem elég drága, 2 főre 35-40 EUR alatt nem nagyon lehet kihozni (főétel + 1 sör). De ezek egyszerűen nyugat-EU árak, nincs benne semmi kiemelkedően drága. Apartmant kell bérelni, úgyis az a legolcsóbb (a szállás olcsóbb, mint a Balatonnál), és ott lehet főzni.
A szállodákat messziről kerüljétek.

gyongyi70 2019.11.07. 08:11:30

@Brix: Ezt cáfolnám. Évek óta Olaszországban nyaralunk, pont a kiváló ár/érték arány miatt. Nagyon jó apartmanokat lehet bérelni olcsóbban, mint Maon, ha pedig nem akarsz minden nap étteremben enni, hanem vásárolsz, főzöl ezt-azt, az étkezés sem drágább, mint otthon. Jártunk már így Kétszer Toscanában, a Cinque Terren, Rómában, és épp az Amalfi környéket nézegettem következőre.... Ha nem pont Amalfiban vagy Positanoban akarsz megszállni, ami nagyon felkapott és ezért drága, hanem valamelyik környékbeli településen, akkor igen baráti áron tudsz szállást bérelni.

Chilly 2019.11.07. 06:25:12

@Brix: Pár éve mi Sorrentoban foglaltunk szállást és busszal mentünk át Amalfiba. Közel sem annyira rossz a közlekedés, a szerpentinek és a partszakasz látványa kárpótolt minket a buszozás kényelmetlenségeivel szemben. Egyszer még kutyával is voltunk Amalfiban, na az peches túra volt, mert sajnos akkortájt Olaszországban gyakorlatilag sehol nem lehetett kutyával a tengerben fürödni. Meg is fenyegettek minket, mert én szó nélkül levittem a partra és bementem a vízbe...