Litván vidéken
2019. október 02. írta: Isti.S

Kaunas, Trakai és egy utolsó szelet Vilnius

Egy korábbi bejegyzésünkben említettük, hogy Litvániának és Vilniusnak sokféle arca van, emiatt is népszerű a turisták körében. Szerencsére több időt tudtunk eltölteni Litvániában, ezért kitekintést nyerhettünk 1-1 vidéki településre, melyet kifejezetten ajánlunk legalább egy rövid, egynapos látogatásra.

Kaunas

© railbookers.com

Litvánia második legnagyobb városa, az ország közepén helyezkedik el, így fontos gazdasági és egyetemi központja az országnak. Nemzetközi reptere jelentős teherforgalmat bonyolít, valamint itt található Litvánia legnagyobb folyami kikötője is.  A két világháború között ideiglenes fővárosként szerepelt.

Vilniusból legegyszerűbben, 1,5 óra alatt vonattal lehet eljutni. Az utazás kényelmes volt, az infrastruktúra is fejlett.

Legfontosabb látnivalók a városban a hosszú, fő utca a belvárosban, a Szent Miklós Arkangyal Katedrális,Nagy Vitold Tempola, a Kastély, valamint a Nemunas és a Neris folyók találkozása.

Városháza

A városon kívül pedig a leghíresebb, legmonumentálisabb látnivalója a IX. Erőd emlékműve.
A II. Világháború alatt 1941 és 1944 között itt gyilkolták meg a német megszállók és a velük együttműködő litvánok a város zsidó lakosainak jelentős részét. Az áldozatok emlékére emelt monumentális létesítmény.

A városból a helyszínre való eljutás nagyon nehézkes. Az erőd melletti külvárosi rész busszal elérhető, de onnan egy kiadós sétával lehet eljutni és egy nagyon forgalmas autóúton kell gyalogolni, pedig kifejezetten megéri és érdemes ellátogatni, nemcsak a történelem és az áldozatokra való emlékezés miatt, hanem egy nagyon szép, csendes park övezi a műemléket.

Trakai

Vilniustól kb. 25 km-re található, nagyjából 5.000 főt számláló település. Szintén elérhető vonattal Vilniusból. A településhez tartozó tóvidék és egy szigetre épült vár, valamint mindezek közelsége a fővároshoz igencsak sok látogatót vonz. A táj szépsége és a hangulat rá is szolgál a kitüntetett figyelemre. Trakai vasútállomásától pár percre már a tavakhoz érünk, egy bő 30 perces sétával elérhető a vár, mellette szuvenírboltok és éttermek találhatóak.

A várat belépővel lehet megtekinteni, de egy bizonyos pontig belépődíj nélkül is be lehet menni. A szigetet körbeölelő tavakon pedig nagyon ajánljuk a csónakázást. Egy óra 5 euróba kerül, és ugyan a bérbeadók nem tudnak angolul, nagyon kedvesek és segítőkészek, pár gesztussal meg tudnak tanítani evezni.

Az egész túránk mondhatni rohanás volt, szűk másfél hét alatt legyűrtünk 3 ország 6 városának számtalan látnivalóját, melyek megannyi maradandó élményeket nyújtottak, így az egy óra csónakázás és a természetben való pihenés kicsit segített abban, hogy leülepedjenek a megszerzett élmények.

Búcsú Vilniustól

Létezik egy törvény Litvániában, amely deklarálja, hogy hétköznap és szombaton 20:00-tól tilos alkoholos italok vásárlása. Egy szupermarketben nézelődtünk, míg le nem szólított egy srác, hogy közölje, sajnos nem vehetünk sört, vasárnap pedig csak 15:00-ig szabad a vásárlás.
Éttermekben például hétköznap és szombaton 20:00-tól szabadtéri részleggel rendelkező éttermekben, bárokban nem lehet címkével ellátott pohárban fogyasztani alkoholt, sörös-, borosüveg nem lehet az asztalon.

Amit mindenképp megtanulnunk útjaink során, hogy nem létezik semleges benyomás, ha az adott pillanatban nem is, egy nagyon rövid idő alatt mindenképp el lehet dönteni, hogy egy látnivaló, vagy a város hangulata milyen hatással van ránk.

Vegyes érzelmekkel távozunk Litvániából, mert ugyan rengeteg pozitív tapasztalatokkal gazdagodtunk, de néha azt láttuk a lakosságon, hogy nyomottak és nem mindig voltak segítőkészek.

Rövid összegzés:

Árak tekintetében nincs nagy különbség Magyarország és Litvánia között.

Ahol ettünk: Ajánljuk az Etno Dvaras nevű helyet, tradicionális ételekkel (pl. roston csirke zabkásával). Reggelikhez a Crustum nevű cukrászda-péksütizős helyet. Kávékhoz a Kaffeine-t.

Szállás: Apartmanház, 4 éjszaka egy kétszemélyes apartmanszobában 1 főre: 22.500 Ft.

Ezzel a bejegyzéssel véget értek a beszámolóink a Balti-országok látogatásáról.

Ha csak egy országra lennél kíváncsi, akkor az alábbi linkeken el tudod érni a bejegyzéseinket:

Lettország: Riga 1. rész, 2. rész, Jürmala, rigai piacolásunk, befejező

Észtország: Irány Tallinn!, Sör-élmények, Tallinntól kaptuk

Litvánia: Vilnius

Köszönjük, hogy olvasol minket, örülünk! Kövess minket Facebookon is, oldalunkat ezen a linken érheted el!
Instagramon is elérhetőek vagyunk, valamint YouTube-on is jelen leszünk hamarosan!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.